Jau prieš šimtmečius buvo sakoma, kad tas, kas valdo informaciją, valdo pasaulį. Įprasta dešimtmečius apibūdinti raktiniais žodžiais. Ateinantis dešimtmetis vadinamas informacijos skaidrumo dešimtmečiu. Kaip duomenų prieinamumo automatizavimas daro įtaką mažmeninei prekybai ir tiekimo grandinei kaip visumai?
Kas pasikeitė per praėjusį dešimtmetį?
Per praėjusį dešimtmetį pasaulis ženkliai pasikeitė. 2010-ieji prasidėjo dideliais ekonominiais lūkesčiais, nes ir Estija, ir visas pasaulis išgyveno finansinę krizę, o augimas atrodė vienintelis pasirinkimas.
Tačiau, kaip ir dauguma krizių, ši pakeitė žaidimo taisykles, t. y. verslo modelius. Atsirado sprendimai, susiję su socialine žiniasklaida, elektronine komercija ir dalijimosi ekonomika. Asmeninis rūpinimasis klientais turi daug daugiau reikšmės nei bet kada. Skaitmeniniai sprendimai sukėlė lūkesčius, kad viskas yra prieinama tiesiog dabar, bet kur ir yra pritaikyta klientui.
Didėjanti gerovė Estijos žmonėms suteikia galimybę labiau rūpintis ekosistema, socialinėmis teisėmis ir savo pačių sveikata. Vartotojai ieško informacijos apie produktą, ir vis daugiau žmonių priima pirkimo sprendimus remdamiesi tuo, kas ir kaip produktą pagamino.
Kodėl būtent dabar yra informacijos skaidrumo dešimtmetis?
Taigi praėjęs dešimtmetis technologiniu ir žinių aspektu mus paruošė kitam dideliam pokyčiui, vadinamam skaitmeniniu virsmu. Pokyčius lemia spaudimas dirbti efektyviau ir greičiau.
Tiekimo grandinėje tai dažniausiai reiškia procesų automatizavimą. Pavyzdžiui, per praeitą dešimtmetį tiekimo grandinėje tarp tiekėjų ir mažmenininkų pastebėjome stiprų automatizuotų dokumentų mainų (EDI) augimą, kas yra pagrindinis Telema verslas. Vis dėlto daugeliu atveju tik keli tiekimo grandinės dokumentų tipai buvo perkelti iš popierinio formato į EDI. Tai reiškia, kad procesai vis dar daugiausia grindžiami popieriaus-Excel’io-elektroninio pašto metodais.
Ateinantis dešimtmetis tikrai atneš proveržį – daugelis informacijos mainų procesų bus 100% skaitmeniniai ir automatizuoti, ko pasekoje sparčiai didės efektyvumas. Taigi automatizavimui reikalinga duomenų kokybė ir greita prieiga – iš esmės duomenų skaidrumas.
Antra tendencija – spartėjantis duomenų apimčių augimas. Informacijos apie produktus apimtis auga tiek dėl padidėjusio naujų produktų skaičiaus, tiek dėl padidėjusios turimos informacijos apie kiekvieną produktą, ką lemia vartotojų sąmoningumas ar aplinkos apsaugos reikalavimai.
Verslo analitika (BI) ir dirbtinis intelektas (AI) mums padeda greitai priimti teisingus sprendimus spartėjačio duomenų apimčių augimo sąlygomis. Tačiau abiem atvejais reikalinga duomenų kokybė ir greita prieiga.
Greitai informacija apie produktą nebebus konkurencinis pranašumas
Šiuo metu informacijos apie produktą kokybė didžiąja dalimi lemia vartotojų sprendimus, ypač e-komercijoje. Tačiau informacijos apie produktą tvarkymas yra palyginti neefektyvus – kiekviena tiekimo grandinės grandis pradeda apibūdinti produktą iš esmės nuo nulio. Kai produktus parduoda keletas mažmenininkų, atliekama daug dvigubo darbo. Palyginkite, pavyzdžiui, plataus vartojimo elektronikos prekių aprašymus skirtingose elektroninėse parduotuvėse.
Telema įsitikinusi, kad duomenys apie produktus tiekimo grandinėje gali judėti kur kas efektyviau. Kiekvienas mažmenininkas galėtų nežymiai atnaujinti produkto aprašymą, tačiau pagrindiniai produkto duomenys prasideda nuo gamintojo ir paprastai yra nedviprasmiški bei nekeičiami. Turėtume tiesiog tik susitarti dėl keitimosi produkto duomenimis formato ir kanalų. Tai reiškia – padaryti duomenis apie produktą skaidrius ir prieinamus.
Telema PDS (Product Data Sync) bus sprendimas, leisiantis didmenininkams, distributoriams ar gamintojams lengvai ir efektyviai kurti, saugoti ir administruoti visus savo produkto duomenis vienoje duomenų bazėje ir saugiai keistis jais su mažmenininkais.
Telema PDS plėtrą remia Europos regioninės plėtros fondas per Interreg programą.