Telema klientai sutaupo 125 mln. eurų: svarbiausi 2023 m. įvykiai
Kov 27, 2024
2023 metais Telema tinklas apdorojo daugiau nei 23,7 milijono elektroninių dokumentų. Vidutiniškai įmonės, naudojančios Telema EDI paslaugas, sutaupo 20 minučių vienam e-dokumentui. 2023 metais tai sudarė iš viso 10,7 milijono valandų. Naudojant praėjusių metų mažmeninės prekybos personalo išlaidų statistiką, Telema klientai iš viso sutaupė stulbinančius 125 milijonus eurų.
Praėjusiais metais Telema teikė paslaugas daugiau nei 15 000 vartotojų daugiau nei 2500 įmonių. Mūsų dokumentų apimtys pasiekė 23,7 milijonų dokumentų. Dauguma mūsų klientų yra Baltijos šalyse, bet iš viso 67 šalyse iki 2023 metų pabaigos. Dažniausiai apsikeičiami dokumentų tipai yra sąskaitos faktūros, užsakymai, važtaraščiai, gavimo patvirtinimai, ir vis dažniau taip pat apskaitos dokumentai, pavyzdžiui, didžiosios knygos įrašai.
Didelis EDI tinklas
2023 metais buvo sukurta daugiau nei 9500 naujų EDI jungčių. Prie Telema tinklo prisijungė daugiau nei 200 didesnių ir mažesnių naujų įmonių, tarp jų
- Estijoje: LIDL, Osama Eesti, FEB, Saudade, Figuraata, Foodie restoranas, N58, Premier Hotels,
- Latvijoje: Bolt ir Wolt Market, Malko, Virši-A,
- Lietuvoje: Wolt Market, Aco Nordic, Statyk Pats, Etovis, ir kt.
EDI (Electronic Data Interchange) yra verslui kritiškai svarbios paslaugos. Daugiau nei 5500 parduotuvių (pirkėjų) ir 1500 tiekėjų Baltijos šalyse patikėjo savo svarbiausius verslo procesus Telemai. Kasdien jie keičiasi daugiau nei 70 000 elektroninių dokumentų (užsakymų ir sąskaitų faktūrų) per Telema EDI tinklą.
Partnerystės ir bendradarbiavimas, Peppol
Daugelis įmonių bendradarbiauja su partneriais, įskaitant tiekėjus ir klientus, už savo šalies ribų. Tai daro EDI ir e-sąskaitų roamingą svarbia iniciatyva. 2023 metais Telema prie savo tinklo pridėjo dar 3 EDI roamingo operatorius. Metų pabaigoje turime 29 roamingo partnerius 14 šalių visame pasaulyje.
Telema sertifikuotų partnerių programa skirta gerinti klientų patirtį prisijungiant prie Telema EDI tinklo. Baltijos šalyse yra 39 sertifikuoti partneriai, palaikantys 30 skirtingų ERP programinių įrangų. Šių įmonių klientai mėgaujasi standartinių EDI paslaugų aktyvavimu nemokamai (iš Telema pusės). 2023 metais CompuCash tapo naujuoju sertifikuotu partneriu.
Peppol (Pan-European Public Procurement Network On-Line) tinklas plečiasi- Telema kaip vienas iš Peppol prieigos taškų teikėjų Baltijos šalyse 2023 metais pastebėjo vis daugiau klientų, pradėjusių gauti ar siųsti e-dokumentus per Peppol. Nepaisant to, tikimės, kad augimo tempas pagreitės, ypač Latvijoje, kur nuo 2025 metų B2B sąskaitų siuntimas taps privalomas, o Peppol bus paskirtasis kanalas. Telema yra pasirengusi teikti Peppol prieigos taško paslaugas visoms suinteresuotoms šalims.
1,4 milijono eurų į mokslinius tyrimus ir produktų kūrimą
Jeigu mažmenininko užsakymas nepasiekia tiekėjo iki termino, produktų nebus ant lentynų, kai jų reikia vartotojams. Todėl Telema laiko savo sistemų patikimumą itin svarbiu ir didžiuojasi labai aukštu paslaugų prieinamumu SLA (Service Level Agreement) – 99,9%.
Toks aukštas SLA nebūtų įmanomas be nuolatinės Telema pagrindinių sistemų mokslinių tyrimų ir vystymo. Per paskutinius 5 metus Telema investavo daugiau nei 5 milijonus eurų savo EDI paslaugos plėtojimui. 2023 metais mes investavome daugiau nei 1,4 milijono eurų ir planuojame investuoti dar milijoną eurų 2024 metais.
Telema MatchFlow: Revoliucinis žingsnis AP automatizacijoje
2023 metai taip pat pažymėjo ilgai laukto sprendimo – Telema MatchFlow, kuris automatizuoja trijų etapų – sąskaitų, pirkimo užsakymų ir prekių gavimo sutikrinimo, pradžią. MatchFlow ypač naudingas gamybos sektoriams, automatizuojant 80% jų pirkimo sąskaitų proceso. Ankstyvieji klientai, tokie kaip Leden, Nordic Milk, Tere ir Farmi, jau mėgaujasi MatchFlow transformacinėmis naudomis. Telema įsipareigojimas ateinančiais metais yra gilinti šį poveikį, sukurti papildomas integracijas su didžiausiomis ERP sistemomis ir plėsti mūsų vartotojų bazę.
Aplinka, Visuomenė, Valdymas – Telema rūpinasi ESG
2023 m. lapkritį Telema ESG komanda pradėjo dalyvauti ESG meistriškumo kursuose, kuriuos organizavo bendra įstaiga Enterprise Estonia (EAS) ir KredEx. Mokymo programą numatyta užbaigti 2024 m. balandį, per kurią bus sukurta Telema ESG strategija ir veiksmų planas. Telema skiria didelį dėmesį ESG klausimams ir ne tik derina savo veiklą pagal ESG standartus, bet ir mato galimybę remti klientų įmones ESG susijusiose srityse. Tai daugiausia pasiekta mažinant rankinį darbą ir atliekas, susijusias su dokumentų apdorojimu pirkimo ir pardavimo skyriuose.
Klientų pasitenkinimas NPS 68
Metai iš metų Telema klientai pateikia naudingus atsiliepimus Telemai per NPS apklausą. 2023 metais gavome daugiau nei 1400 atsakymų, kurie lėmė NPS rodiklį 68. Tai gerokai viršija rinkos vidurkį. Be džiaugsmo, kad mūsų klientai patenkinti, mes taip pat labai vertiname pasiūlymus dėl mūsų produktų tobulinimo.
Visuomenės švietimas
Kaip pirmaujantis EDI ir e-sąskaitų operatorius Baltijos šalyse, Telema siekia skatinti elektroninių duomenų mainų ir e-sąskaitų rinkos augimą. Bendradarbiaudami su viešuoju sektoriumi ir švietimo įstaigomis, organizavome seminarus ir paskaitų ciklus bei prisistatėme konferencijose, pavyzdžiui:
- Skaitėme paskaitas apie e-sąskaitas ir e-duomenų mainus universitetuose Estijoje (Taltech, Estonian Business School, Talino taikomųjų mokslų universitetas ir Mainor) ir Lietuvoje (Kauno technologijos universitetas).
- Dalyvavome ir darėme pristatymus konferencijose (pvz., Lietuvos tiekimo grandinės konferencija ir Estijos pirkimų valdymo konferencija).
- Vedėme webinarus su mūsų gerais partneriais Softera, Excellent, BCS Itera, Ektaco, Oixio, Directo ir COOP Bank.
- Prisidėjome prie webinarų apie realaus laiko ekonomikos temas, kurias organizavo County Development Centers.
- Lapkričio mėnesį surengėme webinarą „ESG ir e-sąskaitos“ bendradarbiaujant su Estijos finansų ministerija.
Iš viso 2023 metais Telema dalyvavo arba padėjo organizuoti beveik 30 renginių, webinarų, paskaitų ar konferencijų.
„Apžvelgiant praėjusius metus, galime teigti, kad 2023 m. išsiskiria kaip ypač sėkmingas puslapis Telemai. Mes ne tik pasiekėme svarbius finansinius tikslus, įskaitant 5 milijonų eurų apyvartą; mes taip pat suteikėme savo klientams reikšmingus sutaupymus, bendrai siekiančius 125 milijonus eurų. Bet kas tikrai šildo mūsų širdis, tai daugiau nei tik skaičiai. Šiais metais mes pristatėme inovatyvius produktus, pavyzdžiui, Telema MatchFlow, ir žengėme reikšmingą žingsnį į priekį kaip Peppol prieigos taško teikėjai, demonstruodami mūsų įsipareigojimą inovacijoms ir aukščiausios kokybės klientų aptarnavimui. Tai buvo augimo, puikaus klientų pasitenkinimo ir gilesnių mūsų ESG įsipareigojimų metai. Nekantriai laukiame, kada galėsime toliau plėtoti šią sėkmę ir užtikrinti dar šviesesnę Telema ir mūsų bendruomenės ateitį.“
Hele Hammer, Telema generalinė direktorė
2024 m. kovo 27 d.