Milzu! – 3 sėkmės faktoriai
Geg 05, 2021
Kodėl dalis mažų maisto gamintojų užauga milžinais, o kiti nustoja egzistuoti? Ir kuo tai susiję su duomenų srautais?
Mažiau nei prieš dešimtmetį įmonė Milzu! atsirado tarsi iš niekur su ekologiškų dribsnių linija vaikams. Pastaraisiais metais bendrovė papildė savo asortimentą daugybe produktų – nuo dribsnių iki mėsos alternatyvų. Buvimas ištikimais savo pagrindinėms vertybėms ir naujovių kūrimas – ne tik produktų sudedamųjų dalių ir formulių prasme, bet ir tiekimo grandinėje – padėjo jiems maksimaliai pasinaudoti tuometinėmis galimybėmis ir tendencijomis.
Faktorius Nr. 1. Ilgalaikėmis partnerystėmis palaikoma vizija
Milzu! sėkmė yra pagrįsta rinkos ir vartotojo supratimu. Pasak Evija Štrausa, vadovaujančios Milzu! verslo plėtrai: „Mes atsižvelgėme į rinkos spragas, skirdami dėmesį vartotojų poreikiams ir pasaulinėms tendencijoms. Mes visada labai atidžiai renkamės, kur investuoti, kokias priemones įgyvendinti ir su kuriais partneriais užmegzti bendradarbiavimą.“
2014 m. Milzu! pradėjo dirbti su Telema, pradžioje naudodamiesi Web portalo paslaugomis kartu su jų pirmąja paprasta ERP programa WinLats. Po sparčios verslo plėtros įmonė netrukus turėjo atnaujinti apskaitos sistemą į Visma Horizon. Milzu! operacijų vadovė Indra Petrovska-Petrēviča komentuoja partnerystę: „Partnerystė su mūsų EDI operatoriumi Telema visada buvo sklandi ir padėjo mums užmegzti veiksmingą bendradarbiavimą su pirmaujančiais prekybos centrų tinklais Latvijoje. ERP programos atnaujinimo procesų metu keitimasis EDI dokumentais su mažmenininkais niekada nebuvo nutrūkęs.“
Tarp kitko, kai pasikeisdavo pagrindinis kompanijos vartotojas, naujajam vartotojui užtrukdavo mažiau nei dieną išmokti valdyti EDI procesą – tai yra taip paprasta ir intuityvu!
Faktorius Nr. 2. Ambicija.
Nuo pat pradžių Milzu! suprato, kad jų produktai yra pakankamai geri pardavimui už vietinių rinkų ribų. Mažoje įmonėje, turinčioje aiškią viziją, kiekvienas darbuotojas turi daugybę atsakomybių. Svarbu, kad kiekvienas sukurtų kuo didesnę vertę.
Mārtiņš Koks, Milzu! Baltijos ir Lenkijos pardavimų vadovas, aiškina: „Telema mums padeda kiekvieną mėnesį sutaupyti 3 darbo dienas apdorojant dokumentus . Mes norime būti tikri, kad mūsų komandos nariai nešvaisto laiko procesams, kuriuos sistemos, programinė įranga ar įrenginiai gali atlikti greičiau ir tiksliau.“
Vienas pagrindinių duomenų srauto iššūkių anksčiau buvo skirtingi užsakymų formatai – žmonėms buvo sunku skaityti ir aptikti galimas klaidas. Dabar, kai užsakymai gaunami per Telema EDI sistemą ir yra skaitomi sistemos, viskas aišku. Įmonė sutaupo laiko ir energijos. Tyrimų duomenimis, sistemos atliekamas EDI dokumentų apdorojimas yra iki šešių kartų greitesnis nei įprastų failų.
2020 metais įmonės apyvarta priartėjo prie milijono eurų. Milzu! produktai pristatomi į daugiau nei 20 pasaulio šalių, įmonė dabar bendradarbiauja su agentais, platinimo įmonėmis, logistikos centrais, B2B ir B2C klientais.
Faktorius Nr. 3. Efektyvumas
Šiandien yra šimtai dokumentų, kuriais keičiamasi kas savaitę. Gerai suprojektuotų procesų, palaikomų modernių EDI sprendimų, dėka juos visus tvarko vienas žmogus.
Kalbant apie ateitį, Milzu! planuoja naudoti Telema 4DOC sprendimą. Tai užtikrins, kad visas sandorio dokumentų srautas (užsakymai, važtaraščiai, gavimo patvirtinimai ir sąskaitos) vyks vienoje aplinkoje. Milzu! jau gauna naudos naudodamasi gaunamais Rimi prekių gavimo patvirtinimais dokumentų srauto procese.
Milzu! žvelgia į ateitį su ilgalaike vizija, eksporto ambicijomis ir drąsa ieškoti sprendimų. Bendrovės įkūrėjas Enno Ence pasakoja: „Ateinančiais metais Milzu! sutelks dėmesį į naujų produktų kūrimą bendradarbiaujant su mokslininkais. Gamybos pajėgumų ir platinimo tinklo plėtra yra mūsų laukiamos užduotys. Taip pat koncentruosimės į efektyvumo didinimą toliau automatizuojant duomenų srautus naudojantis EDI.“