Literaat: rinkdamiesi darbą, virtuvės šefai ieško EDI

EDI, EDI Buyer klientų istorijos, HoReCa, Naujienos

Literaat: rinkdamiesi darbą, virtuvės šefai ieško EDI

Restoranas Literaat

Literaat yra ne tik restoranas, bet ir knygynas su plačiu literatūros pasirinkimu lentynose. Todėl čia galima pamaitinti ir kūną, ir protą. Dėl jaukios atmosferos ir skanaus maisto restoranas taip pat nominuotas prestižiniam Sidabrinio šaukšto apdovanojimui.

Be pagrindinio restorano Talino Telliskivi kvartale, tam pačiam tinklui priklauso ir kavinės Literaat Café prekybos centre Viru bei Pärnu gatvėje esanti parduotuvė Rahva Raamat . Restorano vadovė Katrily Purga, turinti beveik dešimties metų darbo patirtį šioje industrijoje, mano, kad darbo procesai turi būti efektyvesni. Būtent todėl ji  ankstesnėse dviejose savo darbovietėse pritaikė Telema EDI sprendimus.

 

Ilgalaikis bendradarbiavimas lėmė automatizavimo partnerius

Pasak Purgos, vienas iš jos tikslų – sukurti naujovišką darbo aplinką, kurioje žmonės galėtų mėgautis darbo procesu, o ne daryti dalykus vien dėl to, kad juos darytų. „Esu pasiryžusi sukurti tokias restoranų verslo darbo vietas, kad jaunosios kartos akys spindėtų.”

„Norėčiau, kad virtuvės šefai geriau bendrautų vieni su kitais virtuvėje ir ieškotų būdų, kaip dar labiau patobulinti patiekalus. Užuot žiūrėję į ekraną, jie turėtų dirbti tobulindami žaliavas. Geriau siųsti virėjus į ūkininkų turgų ieškoti naujų įdomių ingredientų, užuot jiems sprendus biurokratinius klausimus“, – savo sprendimą detalizuoja Purga.

Pirmą kartą su Telema paslaugomis ji susidūrė prieš kelerius metus restorane Kampai. “Kampai buvo mano pirmasis projektas, kuriame norėjau atrasti naujų restorano valdymo metodų, – aiškina Purga. Kaip kasos aparatą pasirinkome CompuCash – tuometinio rinkos lyderio Ektaco teikiamą sprendimą. Nors rinkoje yra ir kitų EDI operatorių, Telema buvo pasirinkta dėl jos ilgalaikio bendradarbiavimo su Ektaco. Kadangi restorane Kampai partnerystė su abiem įmonėmis veikė puikiai, tie patys paslaugų teikėjai buvo pasirinkti ir restorane Literaat.

EDI jums sutaupo pusę savaitės

Iš 21 tiekėjo Literaat restoranai per mėnesį gauna daugiau kaip 500 sąskaitų faktūrų. Didžiausias rūpestis prieš įdiegiant EDI buvo tas, kad duomenis į sandėlio valdymo programinę įrangą reikėjo įvesti rankiniu būdu, o sąskaitose būdavo vidutiniškai daugiau nei 10 produkto eilučių.

Įmonėje Literaat Purga daugiausia dėmesio skyrė padaryti darbą veiksmingesnį. 2022 m. rugsėjį buvo įdiegta Telema EDI Buyer paslauga, siekiant sutrumpinti laiką, reikalingą važtaraščių duomenų įvedimui.

„Skubėdama įvesti važtaraščio duomenis, keturis kartus tikrindavau sąskaitos numerį bei kitus duomenis, bet vis tiek dažnai suklysdavau“, – taip Purga apibūdina situaciją iki Telema paslaugų įdiegimo.

2022 m. Literaat kas mėnesį gaudavo beveik 500 važtaraščių su maždaug 2500 eilučių. Pasitelkiant paprastą Telema EDI skaičiuoklę, paaiškėjo, kad Telema EDI Buyer paslauga įmonei Literaat kiekvieną mėnesį sutaupo daugiau nei 3 darbo dienas, kurias reikia skirti važtaraščių duomenų  įvedimui.

 

Patirtis kuria įpročius

Nors kai kurie darbuotojai iš pradžių nenorėjo naudotis naująja sistema, Purga mano, kad tai normali reakcija. „Žmonės nemėgsta permainų ir būtinybės mokytis kažką naujo. Tačiau, mano nuomone, rankinis duomenų įvedimas nėra užduotis, kurią gerai apmokamas virtuvės šefas turėtų atlikti 2 valandas per dieną“, – tvirtina Purga.

Šiuo metu Purga yra atsakinga už EDI veikimą trijuose Literaat padaliniuose, tačiau kiti darbuotojai taip pat tampa vis uolesni. „Mūsų vyriausioji konditerė labai aistringai priėmė Telema sistemą, nes duomenų įvedimas jai yra pati nuobodžiausia veikla“, – džiaugiasi Purga.

 

EDI pagreitina mokėjimus ir sumažina stresą

Kai važtaraščių duomenys vis dar laukdavo, kol bus rankiniu būdu įvesti į sandėlio sistemą, tai stabdydavo buhalterių darbą. Jiems tekdavo priminti virtuvės šefams apie būtinybę įvesti duomenis, o kai sąskaita pagaliau būdavo patvirtinta, buhalteriai pakartotinai įvesdavo duomenis į apskaitos programą. Būdavo daug dvigubo įvedimo, procesas užsitęsdavo, o mokėjimai neišvengiamai vėluodavo.

„Tikrai matau, kaip ženkliai EDI padeda sutaupyti laiko. Ir, žinoma, nebeliko streso, kuris lydėdavo rankinį duomenų įvedimą“, – giria Purga.

Naudojant Telema EDI Buyer, sąskaita elektroniniu būdu atkeliauja tiesiai į CompuCash, todėl pasitaiko mažiau klaidų ir lengviau laiku atlikti mokėjimus tiekėjams. Dėl to santykiai su tiekėjais tampa sklandesni ir tvirtesni.

 

EDI tampa pagrindiniu restoranų verslo bruožu

Pasak Purga, Telema labai padėjo viso automatizavimo proceso metu – tai geros partnerystės ženklas. „Atsirandant naujoms galimybėms, paslaugos turi būti nuolat atnaujinamos, kitaip jos gali pasenti“, – priduria Purga ir patvirtina, kad ir toliau ieškos modernių ir nestandartinių sprendimų.

Ji pabrėžia, kad nors žmogiškieji santykiai užsakymo procese yra svarbūs ir turi būti palaikomi, EDI įdiegimas nepanaikina bendravimo. Priešingai, dabar komunikavimui skiriama daugiau laiko. Purga žengia dar vieną žingsnį ir teigia, kad šiandien virtuvės šefai ieško darbo vietų, kur jau naudojama EDI. Jie nori išvengti bereikalingo popierizmo ir susitelkti į pagrindinį darbą, dėl kurio spindi jų akys.