Mobec padvigubino aksijinius pardavimus su Telema Visibility
Rgs 29, 2025

Didžiausia rizika tiekimo grandinėse – tuščios lentynos. Akcijų metu produktų paklausa dažnai būna daug didesnė, nei mažmeninės prekybos tinklų automatizuotos užsakymų sistemos gali prognozuoti. Kai prekės baigiasi, prarandami pardavimai, ekspozicijos stovi tuščios, o rinkodaros investicijos praranda prasmę.
Norėdama išvengti tokios situacijos, Mobec nusprendė išbandyti Telema Visibility. Mobec yra viena iš pirmaujančių maisto ir kasdienio vartojimo prekių didmenininkių Estijoje, oficiali Baltijos partnerė tarptautiniams prekės ženklams, tokiems kaip Kinder, Raffaello, Nutella, Ferrero Rocher, Dove, Rexona, Domestos, Knorr, Lipton, Toffifee irMerci.
Iššūkis: matomumo trūkumas ir tuščios lentynos
Prieš pradėdama naudotis Visibility, Mobec matė tik parduotuvių užsakymus. Iš jų buvo galima tik apytikriai spręsti apie pardavimus, bet niekada nebuvo galima pamatyti tikrosios vartotojų paklausos.
Tai buvo ypač problematiška akcijų metu, kai reakcijos greitis yra lemiamas. Kuo greitesnis grįžtamasis ryšys, tuo greičiau galima papildyti atsargas:
„Matėme, ką parduotuvės užsisako, bet nežinojome, kaip prekės juda lentynose ar kiek jų liko. Mums trūko duomenų, kad galėtume greitai priimti sprendimus ir laiku veikti,“ – aiškina Mobec pardavimų direktorius Bruno Isand. „Kai prekės baigiasi, pajamas prarandame tiek mes, tiek parduotuvė.“
Sprendimas: realaus laiko įžvalgos
Naudojant Telema Visibility parduotuvės tiesiogiai dalijasi savo kasdieniais pardavimų ir atsargų duomenimis su tiekėjais. Firmai Mobec tai pakeitė viską – realaus laiko įžvalgos leido reaguoti iš anksto.
Pasidalinti duomenys iškart parodė, kurios parduotuvės prekes parduoda greičiausiai ir kur kyla rizika, kad jos baigsis. Kelių akcijų metu tapo aišku, kad be įsikišimo prekės būtų pasibaigusios dar gerokai prieš kampanijos pabaigą. Visibility dėka Mobec pardavimų komanda galėjo laiku rekomenduoti papildomus užsakymus, užtikrindama, kad akcijų prekės išliktų lentynose.
„Pirmasis “oho” momentas buvo pamatyti, parduotuvė po parduotuvės, kur atsargos jau per mažos. Viena ataskaita leido reikšmingai paveikti savaitės pardavimus,“ – prisimena Bruno.
Rezultatai: dvigubi pardavimai, mažiau prekių trūkumo
Įprastomis sąlygomis prognozuotų kiekių gali pakakti, tačiau šiandieninė dinamiška rinka vis dažniau sukuria anomalijų – atvejų, kai paklausa yra daug didesnė nei tikėtasi. Mažmeninės prekybos tinklai taip pat linkę būti atsargesni, užsakydami mažesnius atsarginius kiekius.
Telema Visibility padėjo Mobec išvengti prekių trūkumo ir pajamų praradimo akcijų metu. Kai kuriose akcijose pardavimai išaugo 20–50%, o kai kuriais atvejais net 100%.
„Kai kuriems akcijų produktams pusė pardavimų būtų prarasta be savalaikės reakcijos. Dėka duomenų mes išsaugojome šiuos pardavimus,“ – aiškina Bruno. „Sistema taip pat padeda išvengti brangių ekspozicijų klaidų – daugiau nebelieka tuščių akcijų lentynų.“
Stipresni pardavimų atstovai, patikimesni patarimai
Šiandien Visibility yra tapęs Mobec kasdienio proceso dalimi. Vos penkios minutės kiekvieną rytą peržiūrint ataskaitas užtikrina, kad akcijos vyktų sklandžiai – arba parodo, kur reikia imtis veiksmų.
„Kiekvieną rytą peržiūriu akcijinių produktų judėjimą. Taip galiu reaguoti iškart, o ne tada, kai jau per vėlu,“ – sako pardavimų vadovė Anneli Sülla.
Duomenys taip pat dalijami ir Mobec mobiliai pardavimų komandai, taip sustiprinant jų vaidmenį patariant mažmenininkams:
„Akcijų metu parduotuvė po parduotuvės imu pardavimų ir atsargų duomenis ir siunčiu juos mūsų pardavimų atstovams. Tai padeda jiems užtikrinti, kad lentynos neliktų tuščios,“ pažymi Anneli.
„Duomenys kuria pasitikėjimą. Kai pardavimų atstovai turi realius skaičius, jie gali įrodyti mažmenininkams, kad atsargos per mažos ir reikia papildomų užsakymų,“ priduria Bruno.
Išvada: Visibility – sėkmės raktas
Mobec’ui didžiausia Telema Visibility vertė yra duomenų greitis ir tikslumas. Šiuo metu sprendimas naudojamas su Selver, tačiau kitas tikslas – išplėsti matomumą ir į kitus mažmeninės prekybos tinklus.
„Realaus laiko informacija daro bendradarbiavimą daug efektyvesnį. Galiausiai visi susiduriame su tais pačiais iššūkiais – todėl logiška juos spręsti kartu visoje tiekimo grandinėje,“ pabrėžia Bruno Isand.
Mobec patirtis rodo, kad realaus laiko pardavimų ir atsargų duomenų dalijimasis padeda išvengti tuščių lentynų, padidinti pardavimus ir sustiprinti partnerystę su mažmenininkais. Telema Visibility tapo jų kasdieniu įrankiu, paverčiančiu akcijas tikromis sėkmės istorijomis.